Експерти викрили «Макдональдс» у порушенні обіцянок

Експерти викрили «Макдональдс» у порушенні обіцянок
Експерти викрили «Макдональдс» у порушенні обіцянок
фото з відкритих джерел

«Макдональдс» не справляється із виконанням обіцянок щодо скорочення викидів

Мережа ресторанів швидкого харчування «Макдональдс» неодноразово обіцяла скоротити викиди вуглекислого газу в атмосферу, за обсягами яких корпорація обганяє цілу Норвегію. Журналісти Bloomberg викрили компанію у порушенні взятих зобов'язань.

«Макдональдс» пропонує більше яловичини, ніж будь-яка інша мережа ресторанів – від одного до двох відсотків від загальної кількості у світі. Саме яловичина вважається найбільш шкідливою їжею для клімату — велика рогата худоба виробляє у п'ять разів більше метану, ніж свині чи кури, і у п'ятнадцять разів більше, ніж горіхи чи сочевиця.

Обсяг викидів, за які відповідальний «Макдональдс», становить 53 млн тонн на рік. Норвегія виробляє 50,3 млн тонн викидів.

Протягом останніх десяти років «Макдональдс» обіцяв вирішити проблему, пов'язану із найпопулярнішим пунктом у меню – гамбургерами. Корпорація і справді вживала певних заходів: у 2011 році компанія запустила круглий стіл, метою якого було покращення методів тваринництва. Макдональдс також обіцяв закуповувати частину яловичини з екологічно чистих джерел, а в жовтні заявив про намір досягти вуглецевої нейтральності до 2050 року. Проте поглиблене вивчення політики компанії показало, що корпорація не справляється із виконанням взятих зобов'язань.

Старший викладач управління агробізнесом в університеті Лінкольна Нік Ліс заявив, що насправді «Макдональдс» не бере активної участі або не робить серйозних інвестицій у скорочення викидів. Загальний обсяг викидів корпорації зріс на сім відсотків із 2015 року. Хоча компанія і заявляє, що за цей період знизила інтенсивність викидів від харчових продуктів та упаковки на шість відсотків, вона не може повідомити про подробиці досягнення таких покращень.

Виконання обіцянки закупити екологічно чисту яловичину також поставили під сумнів. У більшості випадків «Макдональдс» закуповував м'ясо в рамках програм, які насправді не вимагають від тваринників вжити заходів щодо скорочення викидів. Інша важлива ініціатива корпорації – фінансування програм, які допомагають скотарям та фермерам покращити стан своїх земель. Однак виділені суми виявилися мікроскопічними для компанії, яка в 2020 році досягла $19,2 млрд продажів і $4,7 млрд прибутку.

На проєкт з екологізації випасу худоби «Макдональдс» витратив $1,6 млн за п'ять років, або близько $320 тисяч на рік. На інший проєкт щодо покращення практики землекористування в Небрасці «Макдональдс», за оцінками журналістів, витратив близько $425 тисяч.

«Такі компанії, як Макдональдс, отримують багато позитивних відгуків про взяті на себе зобов'язання. Але дуже мало діють надалі», – заявила доцент кафедри екологічних досліджень Нью-Йоркського університету Дженніфер Жаке.

Представники «Макдональдс» зазначають, що зусилля корпорації вийшли далеко за межі пари партнерств. Компанія підтримує виробників м'яса, допомагаючи їм повільно пристосуватися до змін.

«Ми багато слухали, спілкувалися, зустрічалися та відвідували ранчо та ферми», – розповіла директор зі сталого розвитку «Макдональдса» Дженні Макколлок.

Такий підхід допоміг налагодити відносини, і тепер є основа для досягнення суттєвого прогресу.

Однак деякі скотарі, як і раніше, не хочуть змінювати звичні методи. У тому числі виробники переживають, хто платитиме за зміни. Йдеться не лише про витрати на оновлення виробництва, а й на механізми відстеження викидів та відповідну документацію, щоб повідомляти дані брендам, наприклад, компанії «Макдональдс».

При цьому корпорація не хоче платити більше за більш екологічні методи ведення скотарства. Крім того, «Макдональдс» спеціалізується на продажу гамбургерів за один долар, і компанії було б важко самотужки стимулювати вживання заходів із захисту навколишнього середовища. Корпорація зможе компенсувати витрати з допомогою клієнтів.

Додамо, що мережа ресторанів швидкого харчування «МакДональдз» вперше за останні п'ять років змінить дизайн упаковок, йдеться у повідомленні на сайті дизайнерського агентства Pearlfisher.

Читайте також:

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів
Дата публікації новини: