Законопроект про колабораціонізм відлякує населення Донбасу та Криму - правозахисник

Законопроект про колабораціонізм відлякує населення Донбасу та Криму - правозахисник

Правозахисник заявляє, що дії держави та депутатів направлені на захист території, а не на повернення населення до України

Залишається неврегульованим питання свободи слова та збройного конфлікту. Закриття сайтів поза судовим рішенням є незаконним. А деякі законопроекти народних депутатів взагалі носять каральний характер, що в свою чергу відлякає від України населення Криму та Донбасу. Такі думки висловив на прес-конференції в «Главкомі» керівник аналітичного напрямку Української Гельсинської спілки з прав людини Олег Мартиненко.

На його думку, в країні відсутня інформаційна політика. Навіть створене Міністерство інформаційної політики виконує роль координатора, але не головного гравця, який визначав би контент та етичну політику.

«Замість цього, у нас діє доктрина інформаційної безпеки, яка була затверджена указом президента, і сфокусована на захист цифрових носіїв, каналів інформації. Але вона не відповідає на питання, як нам врегулювати свободу слова і збройний конфлікт, і у зв’язку з цим вимоги інформаційної безпеки. Тому до сих пір для нас як для громадянського суспільства залишаються неприйнятними ті способи, якими регулюється закриття сайтів, соцмереж. Це суперечить практиці Європейського суду, це незаконно, якщо таке закриття відбувається поза судовою практикою, а лише на підставі представлення СБУ і потім органи влади виносять таке рішення, це непропорційно тій небезпеці, яку несе соцмережа «ВКотакте» чи «Однокласники». Хоча звісно адміністраторів в окремих групах цих соцмереж можна притягати до кримінальної відповідальності, але ж не закривати всю мережу», - сказав Мартиненко.

Він зазначив, що методика укладання «списків» є непрозорою і суб’єктивною.

«Під заборону потрапили веб-сайти, які є «білими і пухнастими» у порівнянні з деякими іншими, що працюють. Адже останні говорять мовою ненависті та ворожнечі та пропагують війну. Між іншим у наших правоохоронних органів немає ефективного розслідування справ щодо тих осіб , які розпалюють ворожнечу та говорять мовою ненависті. Тобто за такі речі треба карати, і навіть є 161 стаття ККУ за розпалювання міжнаціонального і та міжрелігійної ворожнечі, але методик розслідувань немає як доводити мотив», - продовжує Мартиненко.

За його словами, дії держави та депутатів, що стосуються законодавчого врегулювання національної безпеки України, направлені на захист території, а не на повернення населення до України.

«Деякі законопроекти носять каральний аспект. Законопроект про колабораціонізм, про покарання за публічне невизнання збройної агресії мали добрі наміри, але зараз вони відлякують  населення Донбасу та Криму, тому що кожен мешканець може приміряти цей законопроект до себе і він знайде себе в ролі потенційного винуватця, і як наслідок він точно не захоче повертатися в склад України. Отже, ми можемо втратити це населення. То за що ми боремося: за території чи людей?» - зауважує правозахисник.

Пропонуємо переглянути також запис прес-конференції:

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів

Читайте також

Дата публікації новини: