«Укрзалізницю» потрібно позбавити монополії – економіст

«Укрзалізницю» потрібно позбавити монополії – економіст
Як відомо, «Укрзалізниця» наступного року ініціювала збільшення тарифів на вантажні перевезення на 20%
фото: glavcom.ua

«Укрзалізниця» монополіст, тому ми постійно маємо підвищення тарифу при низькій якості послуг – економіст

«Укрзалізниця» користується своїм монопольним статусом, і саме тому постійно підвищує тарифи, не зважаючи на якість послуг, які вона надає. Тому, щоб тарифи зменшувалися, а клиєнти мали гарні послуги, компанію потрібно позбавити монополії на перевезення. Таке переконання висловив голова Комітету економістів України Андрій Новак. 

«Там, де монополіст, завжди буде постійне підвищення цін і тарифів при постійній низькій якості надання цих послуг. Тільки розбиття монополії «Укрзалізниці» може змінити ситуацію. Більше нічого. Це знову-таки один із елементів стратегії. А тут так само немає стратегії», – зауважив економіст.

Як приклад він навів ситуацію з монополією «Укрпошти», яка була подолана, і в результаті українські споживачі отримали якісні послуги з доставки товарів.

«Коли була тільки «Укрпошта», ми знали якість і ціну послуг пошти. А як тільки з’явилася «Нова пошта», вони стали конкурентами, і в результаті ми, споживачі, виграємо! Тому що маємо прекрасні послуги, швидкі і абсолютно доступні. Тобто, якби на ринку «Укрзалізниці», тобто залізничних перевезень, з’явився будь-який приватний конкурент, співмірний – ми би мали таку саму ситуацію», – наголосив економіст.

Як відомо, «Укрзалізниця» наступного року ініціювала збільшення тарифів на вантажні перевезення на 20%. Рік тому у липні компанія вже підвищувала тарифи на 70% – це призвело до зростання собівартості української продукції та скорочення обсягів виробництва підприємств.

У свою чергу в Федерації роботодавців транспорту України заявили, що за останній рік тарифи на вантажні залізничні перевезення вже зросли більш ніж удвічі, проте «Укрзалізниця» продовжує звітувати про збитки, і планує чергове підвищення тарифу. Водночас, зрозуміти природу збитків неможливо, адже свої фінансові результати компанія засекретила. Це викликає у бізнесу серйозні сумніви у тому, що керівництво УЗ ефективно розподіляє фінанси.

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів

Читайте також

Раніше в «Укренерго» заявляли, що цінові обмеження на ринку електроенергії заважають збільшенню потужностей для імпорту з 1,2 до 2 ГВт
Федерація роботодавців закликала НКРЕКП скасувати цінові обмеження, щоб погасити борги на енергоринку
Передбачається, що повноцінний перехід до системи соцпослуг займе близько пʼяти років
Мінсоцполітики хоче змінити допомогу переселенцям: що пропонують замість виплат
Ярослав Дубневич подав клопотання про зміну запобіжного заходу
Оголошений у розшук нардеп Дубневич знайшовся
Під час однієї зі спецоперацій ГУР України підпалило дах Кремля – The Washington Post
Під час однієї зі спецоперацій ГУР України підпалило дах Кремля – The Washington Post
Не повертаються перевірки для ФОПів першої та другої групи та для підприємств на окупованих територіях
Верховна Рада підтримала скасування мораторію на податкові перевірки
«Без імпорту ми не зможемо покрити цей дефіцит електроенергії у зимовий період», – наголосив експерт
Без оптимізації прайс-кепів до умов енергоринку ЄС взимку в Україні може бути дефіцит в енергосистемі, – «Центр Разумкова»
Тимчасовий морський коридор не діяв три дні, причини його блокування досі невідомі
Морський коридор України відновив роботу: до портів прибули відразу 10 суден
НКРЕКП більше року не затверджує нову формулу розрахунку небалансів – радник Шмигаля
НКРЕКП більше року не затверджує нову формулу розрахунку небалансів – радник Шмигаля
Гарпок отримав від «Енергоатому» майже 16 млрд грн у жовтні на фінансування пільгових тарифів для населення
«Енергоатом» у жовтні сплатив Гарпоку 15,7 млрд грн компенсації за пільгові тарифи для населення
Дата публікації новини: