Надія Савченко Народний депутат України

Президент - фiгура для України не обов'язкова

Тiльки пiсля змiни полiтичноï системи України українці будуть господарями на своïй Землi!

Зараз тема Майдану ще дуже болюча для українців, бо за усування злочинноï влади Януковича i приведення до влади Порошенка було сплачено дуже дорогу ціну - життя людей Небесноï Сотнi i тисяч, що загинули впродовж чотирирiчноï вiйни з РФ.

Тому тепер ‎полiтики, якi знову користуються технологiями вуличних революцiй, повиннi бути дуже обережними, щоб не дискредитувати святу пам'ять Майдану! Бо люди за полiтикiв бiльше помирали не будуть!!! Цього разу будуть убивати полiтикiв!

В дiючiй владi немає демократичноï коалiцiï i опозицiï в класичному розумiннi цих понять. А є наступне:

Коалiцiя - це об'є‎днання парламентарiв навколо спiльноï полiтичноï позицïï, однакового бачення розвитку краïни. В Україні - це об'єднання парламентарiв навколо однакових iнтересiв, а саме власного збагачення за рахунок утримання при владi. Тому у Верховній Раді України коалiцiя є, i ми кожного разу можемо це спостерiгати в голосуваннi нардепів за вигiднi ïм закони.

Опозицiя - це об'є‎днання парламентарiв навколо бачення моделi розвитку країни, яке не спiвпадає ‎з баченням коалiцiï. Опозицiя в украïнському парламентi теж є. Вона виражає‎ться в бажаннi кожного нардепа, кожноï полiтичноï партії отримати бiльше влади, нiж вони отримали на даний час. I бiльше нiчим опозицiя вiд коалiцiï в Україні на сьогодні не вiдрiзняє‎ться.

‎Опозицiя в Україні слабкiша за коалiцiю, бо кожен рве сам за себе. Коаліції простiше, бо вони крадуть бюджет i всi суперечки полягають тiльки в тому, щоб домовитись як його подiлити мiж собою. Але коли є що дiлити - то легше домовитись. Опозицiя мiж собою не домовиться нiколи, бо дiлять вони не грошi, а голоси виборцiв, а тут кожен сам за себе. Адже, чим бiльше голосiв, тим бiльше доступу до бюджету країни, який потiм можна вкрасти.

‎Насправдi ж достроковi вибори не потрiбнi нi одним, нi iншим, бо сьогодні влада розумiє, що український виборець за останнi роки дуже порозумнiшав i зберiг полiтичну пам'ять, чого ранiще нiколи не було, а тому бiльше не проголосує за тих, хто постiйно при владi всi 26 років незалежності України. А отже старi полiтики можуть бiльше i не потрапити до влади - тому i перевиборiв вони не хочуть.

Але всiм полiтикам i полiтичним партiям потрiбно постiйно робити вигляд, що вони прагнуть змiн на краще не для себе, а для людей‎. Полiтики роблять все, щоб обдурити свiй потенцiйний електорат. Тому в нас i вiдбуваються Майдани регулярно.

Насправдi ж українці починають розумiти те, що нам справдi потрiбно винайти нову модель устрою i розвитку України, яка не буде повнiстю копiювати модель жодноï краïни у свiтi. А для цього нам, в першу чергу, потрiбно змiнити полiтичну систему в Україні.

Для змiни полiтичноï системи потрiбно:

1. Зробити перепис населення. Нам треба зрозумiти скiльки нас залишилося, хто ми i якi у нас потреби.

2. Провести iнвентаризацiю всього, що є в Україні. Землi, надр, природнiх ресурсiв‎, iнфраструктури, виробництва. Зрозумiти, що є в украïнцiв, чим ми володiємо i що в нас вкрадено.

3. Виходячи iз зiбраних данних, потрiбно створити нову модель адмiнiстративного подiлу i державного устрою країни якi будуть полягати в наступному:

Подiл на областi i райони з подвiйною владою в цих адмiнiстративних одиницях (призначеною вiд презедента адмiнiстрацiє‎ю i вибраними депутатами мiсцевих рiвнiв) бiльше не є ефективною i гальмує розвиток регiонiв на мiсцевому рiвнi. Украïна подiлиться природнiм шляхом на територiальнi громади за економiчно-математичним пiдрахунком по 200 тис людей в громадi. Такi громади будуть економiчно придатними для виживання i розвитку. Вони будуть мати свою обрану владу мiсцевого рiвня за пропорцiйним принципом: один депутат Ради Громади на 4000 виборцiв або один депутат на населений пункт, якщо в ньому проживає менше нiж 4 тис виборцiв. За таким виборчим правом Громада з 200 тис осiб буде мати 50-70 депутатiв Раді Громади. З обов'язковим правом громади на вiдкликання депутатiв мiсцевого рiвня та чiтко прописаним механiзмом вiдкликання. Це у десятки разiв менше привладних осiб мiсцевого рiвня, нiж iснує зараз.

Виборчими посадами також повиннi стати голова суду, прокуратури, та полiцiï мiсцевого рiвня з обов'язковим правом мешканців громади ïх вiдкликати за чiтко прописаним механiзмом вiдкликання. Це дасть можливiсть уникнути корупції призначень згори, як це вiдбувається сьогодні.

Депутати нацiонального рiвня до Верховної Ради України будуть ‎обиратися по одному обранцю вiд Громади в 200 тис.осіб. В залежностi вiд результатiв, якi покаже перепис населення, таких громад на Україну буде 200-250. Отже i депутатiв у Верховній Раді України буде не 450 а максимум 250. Вибори народних депутатiв до Верховної Ради будуть вiдбуватися шляхом праймерiз. В першому турi iз поданих кандидатiв буде обератися три-чотири кандидата з прохiдним бар'єром 20-25%. Впродовж року Громада буде вивчати своïх кандидатiв i спостерiгати за ïх дiяльнiстю. Кандидати повиннi запропонувати Громадi економiчний план розвитку Громади. Через рiк Громада обире того кандидата, який запропонує найефекривнiшу i найрацiональнiшу програму розвитку i делегує свого кандидата для виконання даноï програми до Верховної Ради України. Економічний план розвитку, як юридичний документ, громадяни і кандидат укладають в момент обрання на виборах. Громада матиме право вiдкликати свого кандидата з народних депутатiв за чiтко прописаним механiзмом вiдкликання народних депутатiв. 
За таким принципом виборчоï системи полiтичнi партiï втратять монополiю на суб'є‎ктнiсть у виборчому процесі.

4. Уряд в Україні бiльше‎ не призначатиметься за квотним фракцiйним принципом, а буде обиратися на конкурснiй основі iз галузевих фахiвцiв i затверджуватися народними обранцями. Уряд буде технократичним i не буде бiльше розпоряджатися бюджетом України. Буде отримувати лише заробiтну плату та писати програми розвитку Громад iз урахуванням загальнодержавних нацiональних iнтересiв та рекомендувати ïх до виконання на мiсцях, де буде залишатися 80% бюджету.

5. Для забезпечення загальнодержавних нацiональних iнтересiв України на утримання державних структур таких як армiя, силових та виконавчих структур нацiонального рiвня, нацiонального правового суду; та наступних iнфраструктурних об'єктiв: важливi стратегiчнi об'єкти, об'єкти,‎ що несуть нацiональну екологiчну загрозу, залізницi, надровидобувних нацiональних пiдприємств тощо, а також розвиток науки та утримання державного апарату‎ - до центрального бюджету буде надходити 20% коштiв вiд податкiв.

6. Президент - фiгура, як така для України, буде не обов'язковою або такою, що займає‎ться зовнiшньою полiтикою і виконує представницькі функції.

7. Змiна полiтичноï системи запрацює так, щоб в Україні змiг вiльно i природньо розвиватися кожен українець ‎тiльки тодi, коли кожен навчиться свiдомо приймати рiшення i нести вiдповiдальнiсть. Для цього нова полiтична система надасть обо'язкове право волевиявлення українцям через референдуми мiсцевi, що будуть вiдбуватися регулярно при прийняттi важливих для Громади рiшень депутатами Ради Громади. Та загальнонацiонального рівня, не рiдше разу на рiк, при прийняттi важливих рiшень для краïни народними депутатами Верховної Ради України.

Тiльки пiсля такоï змiни полiтичноï системи України українці будуть господарями на своïй Землi! 

Думки авторів рубрики «Думки вголос» не завжди збігаються з позицією редакції «Главкома». Відповідальність за матеріали в розділі «Думки вголос» несуть автори текстів

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів
Дата публікації новини: